Träningsbälte

[av_one_full first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_display=”] [av_textblock size=” font_color=” color=” custom_class=”]

Så använder du ett träningsbälte

[/av_textblock] [/av_one_full][av_one_full first min_height=” vertical_alignment=’av-align-top’ space=” margin=’0px’ margin_sync=’true’ padding=’0px’ padding_sync=’true’ border=” border_color=” radius=’0px’ radius_sync=’true’ background_color=” src=” attachment=” attachment_size=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_display=” custom_class=’ml-full-element’] [av_textblock size=” font_color=” color=” custom_class=”] Ta hand om din rygg när du styrketränar! Tung styrketräning sliter på ryggen, och det kan vara bra att ge den extra stöd i form av ett träningsbälte. Syftet med ett träningsbälte är att avlasta ryggens kotor och muskler så att du undviker att få förslitningsskador samt ge ökad stabilitet för bålen under övningen. Träningsbälten finns i alla storlekar, välj ett som passar dig.

shutterstock_530771599

Tänk på att:

  • Syftet med ett träningsbälte är att ge stöd och stabilisera när det verkligen behövs. Använd alltså bältet när det börjar bli riktigt tungt för kroppen. Träningsbälte är ett stöd under övningar som annars kan vara påfrestande för mage och rygg.
  • Testa använda ett träningsbälte under tunga övningar som marklyft eller knäböj.
  • Ett träningsbälte är mellan 10-20 cm brett och ska sitta i midjan (ungefär i navelhöjd).
  •  Populära märken inom träningsbälten är bland annat Gasp och Better Bodies.
  • Träningsbälten finns både i läder och i tvättbara material som polyester, neopren och nylon.
[/av_textblock] [/av_one_full]