Viktväst

[av_one_full first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_display=”] [av_textblock size=” font_color=” color=” custom_class=”]

Maxa din hemmaträning med viktväst

[/av_textblock] [/av_one_full] [av_one_full first min_height=” vertical_alignment=’av-align-top’ space=” margin=’0px’ margin_sync=’true’ padding=’0px’ padding_sync=’true’ border=” border_color=” radius=’0px’ radius_sync=’true’ background_color=” src=” attachment=” attachment_size=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_display=” custom_class=’ml-full-element’] [av_textblock size=” font_color=” color=” custom_class=”] shutterstock_422287006

Gör löprundan, promenaden eller träningspasset lite svettigare med en viktväst. Du reglerar enkelt vikten själv genom att välja hur mycket tyngder du vill haka på den. Många väljer att använda sig av viktvästar under träningspass hemma – effektiv och bra hemmaträning med andra ord! Att använda sig av en viktväst är även mer skonsamt för armarna än att gå runt och bära på vikter. Välj en väst som känns mjuk och behaglig mot kroppen.

Bästa övningarna att köra med viktväst:

Tåhävningar:
Stå på en upphöjning så att hälarna är i luften. Jobba sedan upp och ner med hela kroppen. Väldigt bra övning för dig som vill bli löpstark!

Plankan:
Kroppen är oftast van att köra denna övning med endast sin egen kroppsvikt som tyngd. När du adderar den extra belastningen i form av viktväst får kroppen jobba lite extra för att hålla upp sig. Superbra övning för att stärka magen!

Armhävningar:
Om du är van vid att köra armhävningar på knä kan det vara ett bra nästa steg att addera viktvästen. När du sedan tar av dig viktvästen är steget till att göra armhävningar på armarna inte likt stort.

Intervallträning:
Testa att promenera i backe eller springa i trappor med viktväst på. Hjärtat och pulsen får garanterat arbeta lite extra och lite roligare träningsform för dig som vill avancera från dina vanliga promenader eller joggingrundor.
[/av_textblock] [/av_one_full]