Träningsinspiration

[av_one_full first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_display=”] [av_textblock size=” font_color=” color=” custom_class=”]

Våra topp 10 kom-igång-tips!

[/av_textblock] [/av_one_full] [av_one_full first min_height=” vertical_alignment=’av-align-top’ space=” margin=’0px’ margin_sync=’true’ padding=’0px’ padding_sync=’true’ border=” border_color=” radius=’0px’ radius_sync=’true’ background_color=” src=” attachment=” attachment_size=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_display=” custom_class=’ml-full-element’] [av_textblock size=” font_color=” color=” custom_class=”]

Du vill komma igång och träna. Kanske har du tränat tidigare och haft ett uppehåll av någon anledning. Eller så har du börjat men inte riktigt lyckats hålla i träningen under en längre period. Här är våra bästa kom-igång-tips!

  1. Gör det bara.
    Mycket tid går åt till att fundera kring om man ska börja träna, när det ska ske, när de perfekta förutsättningarna är. Och så vidare. Det bästa är att bara sätta igång. Ta en promenad, gå till gymmet, prova på ett pass, gör ett cirkelpass hemma. Möjligheterna är oändliga.
  2. Var realistisk..
    Kolla i din kalender – hur mycket tid har du att lägga på träning? Finns det knappt några luckor så kanske inte 5 pass i veckan är realistiskt utan 2 pass kanske är alldeles lagom.
  3. … men hård mot bortförklaringar.
    Lägger du 3 timmar per kväll på Netflix men har ändå inte tid att träna? Var lite hård mot dig själv. Du har tid.
  4. Har du någon gång sagt ”Det är så tråkigt att träna”?
    Det är ungefär som att säga att all musik är värdelös eller att alla kläder är fula. Det finns en träningsform för alla. Fundera på om du gillar att träna ensam eller i grupp, om du vill träna utomhus eller inne.
  5. Testa en ny träningsform.
    Har du gymkort är en rolig utmaning att prova på ett nytt gruppträningspass i veckan.
  6. Träna med PT
    Det är inte för några. Syftet med att träna med PT är att du kan få skräddarsydd träning för dig.
  7. Prata med andra om träning
    Det är lättare att hålla igång när fler vet om dina träningsmål. Kanske har du tänkt tidigare att alla omkring dig pratar om träning. Om inte så kommer de göra det när du tar upp ämnet. Alla har någonting att säga till om träning, se det som en fördel och peppa varann på jobbet, hemma eller i skolan!
  8. ”Jag vill komma igång med träningen för att…”
    Det finns tusen anledning att träna; för att må bra, för att komma i form, för att klara av uppsatta mål och utmaningar eller för att känna känslan av att vara oövervinnerlig (ja, den kommer med träningen). Träning ger dig inte bara resultat under passet, utan även ett fokus i övriga livet. Fundera gärna kring varför du vill komma igång, det gör det enklare de dagar du inte är så sugen på att träna.
  9.  Tänk inte så mycket när du är osugen på att träna
    Vissa dagar känns soffan så lockande att träningen är en skugga långt bort i fjärran. Är du sjuk ska du inte träna. I alla andra fall (99% av fallen) säger vi bara: lyssna inte på huvudet. Vi är lata av naturen. Ta på dig kläderna och gör det bara. Efteråt kommer du vara motiverad, endorfinpeppad och glad att du tog dig iväg.
  10. Köp snygga träningskläder. Det blir roligare med snygga träningskläder som sitter där de ska. Då kan du fokusera på allt annat som händer under träningen.Vill du unna dig nya träningskläder? Här hittar du våra guider om träningskläder för tjejer och killar 
[/av_textblock] [/av_one_full]